Regler for dagpenge | Find en billig fagforening - oversigt og tilbud

Regler for dagpenge

Der er mange grunde til at melde sig ind i en a-kasse i dag. Men en af de vigtigste grunde er, at man aldrig ved hvornår man bliver arbejdsløs. Og bliver man arbejdsløs, skal man leve op til en række krav for at få dagpenge – blandt andet et års medlemskab af en a-kasse. Ja, det er rigtigt – selv om du er medlem af en a-kasse er et års medlemskab nødvendigt for at være berettiget til dagpenge. Derudover skal du som både selvstændig og lønmodtager have arbejdet i det, der svarer til 52 ugers fuld beskæftigelse i løbet af de seneste tre år, for at få dagpenge.

Det er dog ikke enhver form for arbejdsløshed, der berettiger dig til dagpenge. Det gælder eksempelvis, hvis det bliver vurderet, at din ledighed er selvforskyldt.

Her på siden kan du læse meget mere om de mange regler for dagpenge, arbejdsløshedssatser osv. Du kan navigere rundt mellem de mange informationer ved hjælp af rullemenuen i toppen af denne side.

Tags: