Find en billig fagforening. Se guide. | Find en billig fagforening - oversigt og tilbud

Billigste fagforening

Der er skarp konkurrence blandt fagforeninger i Danmark. Det betyder også, at der er høj konkurrence på prisen. Den billigste fagforening er ofte den, der kan holde udgifterne til administration ned.

Et fagforeningskontingent er betydeligt billigere end et a-kasse kontingent. Fagforeninger er nemlig private organisationer og ikke underlagt lovgivningen, som det er tilfældet med a-kasser. Derfor er det op til den enkelte fagforening, hvor meget et medlemskontingent skal koste. Samtidig har fagforeningerne ikke til opgave at udbetale penge. Den opgave ligger hos A-kasserne.

Ingen krav
Om du har brug for både en a-kasse og en fagforening, afhænger af din holdning, dit arbejde og din økonomi. Nogle mener ikke, de har brug for det faglige fællesskab, en fagforening kan tilbyde. Andre kan ikke se ideen med at være sikret mod arbejdsløshed i en a-kasse. Under alle omstændigheder er det ofte klogt at lede efter den billigste fagforening.

Blandt de billigte fagforeninger nævnes ofte Det Faglige Hus eller Frie Funktionærer.